Mostanában rengeteg dolgom van, így alig jut időm az újszülött blogomat írni. Mivel most kell elkészítenem egy ügyvédi iroda weboldal-optimalizálására az ajánlatot, gondoltam, megosztom, milyen dilemmák vezettek el az ideálisnak tűnő megoldáshoz.
Megbízómról tudni kell, hogy kezdő ügyvédként nincs túl jól eleresztve anyagilag, kevés ügyféllel rendelkezik, és a honlapjának célja az lenne, hogy az állandó ügyfélkör kialakításáig néhány eseti jellegű megbízásból - mint ingatlan adásvétel, cégalapítás stb. - "eltartsa" gazdáját. Viszont pont ezen területeken rendkívül nagy a verseny, a kiemelt kulcsszavakra való optimalizálást túl olcsón megúszni nem lehet.
Tudni kell továbbá, hogy az ügyvédi kamara szabályzata miatt hirdetni nem lehet, így közvetlenül nem jelenhetne meg még Adwords hirdetőként sem.
Ergónómiai szempontból az oldal nem nevezhető éppen tökéletesnek, így ennek átalakítása nélkül a munka nem vezethet eredményre.
Szóval jól meg kell gondolni, hogy a kevés rendelkezésre álló forrást hogyan csoportosítjuk.
A tervem a következő:
- az oldal ergonómiai szempontból történő átalakításáért, a kódolás (meta tag-ek, URL, H1, Alt-ok stb.) - a megfelelő kulcsszavak kiválasztását követő - keresőbarát kialakításáért fix díjat kérek.
- létrehozunk doorway site-okat, belépő oldalakat, - ezek hivatalosan nem az ügyvédi iroda oldalai! - ezekhez rendelve a kiemelt kulcsszavakra Adwords kampányt bonyolítunk le - költség + fix havidíj alapon
- Sikerdíjas megoldással bizonyos, a költségvetésbe beleférő kulcsszavakra az első tízbe, első ötbe kell behozni a Google találati listájában.
- Alacsony havi fix díjért webanalitikai jelentést készítünk a megrendelő részére, és vállaljuk, hogy a szolgáltatás időtartama alatt a sikerdíjjal honorált helyezést megtartjuk (a hosting díjat is tartalmazza!)
Könnyíti a helyzetemet, hogy a közeljövőben egy tervezett ingatlan adásvételből kifolyólag szükségem lesz ügyvédi közreműködésre, így az ajánlatban szereplő díjazás nagyobbik része lebarterezhető.