Egy szövegíró marketinges oldalán találtam egy bejegyzést - cikket -, amely felkeltette az érdeklődésemet. Már a címében is hirdeti: sikerült egy PPC kampányban 257%-ra feltornászni!
Első gondolatom az volt: ÉS???
Nem azt kívánom nagyító alá venni - a szerző ezt részletesen megtette - , hogy ez minek volt köszönhető, inkább arra szeretném felhívni a figyelmet, hogy önmagában a CTR, az átkattintási arány SEMMIT nem jelent!
Saját tapasztalatból is mondhatom: sokszor volt egy-egy új kulcsszóval romlott a kampány CTR-je, de az összhaszon nőtt. Természetesen a legegyszerűbb esetben, ha pl. ceteris paribus megváltoztatom egy adott kulcsszóra, kifejezésre megjelenő hirdetésem, és nő a CTR, akkor jót húztam (de hangsúlyoznom kell, hogy az egyéb feltételeket változatlanul hagyva!)
Az említett szerző példájához visszatérve: én egy gyengébben teljesítő kulcsszót újra visszavennék, ha hasznot hajt (azaz kattintáson keresztül látogatót, vásárlót, illetve pénzt hoz).
Minden kampány célja csak egy lehet: egy forintnyi költségre minél nagyobb nyereség, haszon jusson. A CTR pedig csak egy mutató a sokból, bár kétségtelenül az egyik legfontosabb!